Adaptace

Seznam her

Filtr:
PC-98
Windows (hlavní hry)
Windows (mezihry)

PC-98 éra
Touhou Reiiden: Highly Responsive to Prayers (1996)
Tóhó Reiiden: Velmi citlivý na modlitby (Touhou 1)
Úplně první hra ze série Touhou Project. Začíná tzv. éru PC-98 her. Tato hra ještě nemá ikonický bullet hell gameplay, ale je to spíš jakýsi klon arkanoidu. Hra obsahuje 20 různých úrovní a po každé páté se proti vám postaví boss.

Příběhem této hry je, že něco zničilo Hakurei svatyni a místní kněžka Reimu Hakurei to nenechá jen tak. Vydává se skrz různé světy, aby našla a vymlátila duši z toho, kdo za tento incident může.
Touhou Fuumaroku: The Story of Eastern Wonderland (1997)
Tóhó Fúmaroku: Příběh východní říše divů (Touhou 2)
Druhá hra z PC-98 éry. Tato hra oficiálně startuje ikonický bullet hell gameplay, jak ho u Touhou známe, zároveň s sebou přináší i mnoho mechanik, které se staly stavebním kamenem všech následujících her, jako např. extra stage nebo power up systém. Zároveň nám také poprvé představuje naši oblíbenou obyčejnou čarodějku Marisu Kirisame.

Příběh začíná tím, že Reimu zkoumá, co způsobuje obří výskyt příšer blízko její svatyně. Jelikož už toho má plné zuby, vyzbrojila se dvěma Jin-jang orby a šla opět čelit podlému přízraku jménem Mima a jejímu novému neznámému přisluhovači.
Touhou Yumejikuu: Phantasmagoria of Dim.Dream (1997)
Tóhó Jumedžikú: Fantasmagorie dimenzionálního snu (Touhou 3)
Třetí hra z PC-98 éry. Tentokrát se gameplay trošku mění na split screen bullet hell, kde se soutěží o to, kdo prohraje jako první. Tato hra obsahuje devět oponentů, ale i multiplayer, kde můžete hrát i proti vašim kamarádům. ZUN, autor her, gameplay přirovnal ke hře Twinkle Star Sprites, která tento styl bullet hellu proslavila.

Tentokrát si Reimu Hakurei při ranní procházce všimla podívných ruin v blízkosti brány jejího chrámu. Ale má to háček, neboť pouze jeden člověk jimi může projít. Tím pádem začíná turnaj, kde se sedm obyvatel Gensókja setká a vítěz se dostane dovnitř, aby odhalil skryté poklady, které na něj čekají.
Touhou Gensoukyou: Lotus Land Story (1998)
Tóhó Gensókjo: Příběh Lotosové země (Touhou 4)
Čtvrtá hra z PC-98 éry představuje další velice důležité prvky pro své následovníky. Nejenže si zde můžete vybrat mezi Reimu a Marisou, kde se každá z nich liší rozdíly v rychlosti a šířce útoků, ale také se zde objevují obrazovku čistící bomby, graze počítadlo a automatické sbírání předmětů.

Příběh nyní navazuje na ten z Fantasmagorie, kde jókaiové začínají kroužit kolem Hakurei svatyně. Reimu a Marisa se musí rychle vydat k jezeru v místních horách, kde se ukrývá zdroj tohoto incidentu, ale v momentě, kdy dorazí k jezeru, jsou teleportovány do divného nového světa, ve kterém se nachází panství Mugenkan. Zde se ukrývá podezřelý, který toto vše začal.
Touhou Kaikidan: Mystic Square (1998)
Tóhó Kaikidan: Mystický čtverec (Touhou 5)
Pátá a poslední hra z PC-98 éry dává na výběr mezi čtyřmi postavami. K Reimu a Marise se nyní přidávají bývalí záporáci Mima a Júka.

Gameplayem jde o nejlépe provedenou hru, která se kvalitou a strukturou blíží svým následovníkům o 4 roky později. Hráč je stejně jako v předchozím díle odměňován za to, že riskuje tím, že nechává danmaku létat těsně vedle něj, rank systém zde je ale bohužel o něco chudší než u předchůdce.

Tento díl zakončuje vlastní svět a příběh PC-98 éry, která je následována Windows érou. S Windows érou se hlavní struktura Touhou světa mění. Mnoho postav z PC-98 éry se sem bohužel nedostává a mizí v zapomnění a ty, které se vrací, mají často jiný vzhled a historii.
Windows éra (1. generace)
Touhou Koumakyou: Embodiment of Scarlet Devil (2002)
Tóhó Kómakjó: Ztělesnění Šarlatového ďábla (Touhou 6)
Šestá hra ze série Touhou Project a první hra z Windows éry. Jedná se o jednu z nejznámějších dílů hry, který nám přinesl mnoho oblíbených postav a písní. Jelikož se jedná o reboot, příběh z PC-98 éry je zde naprosto irelevantní. EoSD startuje svůj vlastní svět, který známe doteď.

Gameplayem Touhou 6 je klasický bullet hell. Můžete si zde vybrat mezi Reimu nebo Marisou, které se svým vzhledem liší od předchozích interpretací. Obě mají dva různé volitelné styly, které mají své klady a zápory. Zároveň se zde objevují bomby, graze a dokonce i extra stage, pokud jste hodně dobří.

Příběh Touhou 6 začíná incidentem, kde během léta zahalí Slunce neznámá šarlatová mlha. Je na Reimu a Marise vyřešit tuto záhadu a ukázat záporákům v Panství Šarlatového ďábla, že není radno si s nimi zahrávat.
Touhou Youyoumu: Perfect Cherry Blossom (2003)
Tóhó Jójómu: Perfektní sakura (Touhou 7)
Dává na výběr mezi třemi postavami. K Reimu a Marise se nyní přidává bývalá záporačka Sakuja.

Gameplay je podobný jako u předchozího dílu. Novinkou je však to, že při fokusu (klávesa shift) vidíte svůj hitbox. V této hře se objevuje i obtížnost „phantasm“ v extra stagi, kterou odemknete, jakmile dokončíte extra stage a získáte 60 kouzelných karet se všemi postavami dohromady.

Incidentem v tomto dílu je dlouho táhnoucí se zima v Gensókju. Tento nezvyklý jev nakonec přiměje protagonistky k pátrání po příčině. Jejich cesty je zavedou do podsvětí, kde zjistí, že se jistí lidé snaží z neznámého důvodu získat esenci jara pro sebe.
Touhou Suimusou: Immaterial and Missing Power (2004)
Tóhó Suimusó: Nehmotná a chybějící síla (Touhou 7.5)
Jedná se o první hru, která je číslována na desetinné místo. Taktéž se jedná o první hru, které vznikla spoluprací ZUNova Team Shanghai Alice a Twilight Frontier. Objevuje se zde mnoho postav z předchozích dílů, za které můžete hrát – kromě Reimu a Marisy taktéž Sakuja, Alice, Patchouli, Jómu, Remilia, Jujuko, Jukari a Meiling. Novou hratelnou postavou je Suika.

Gameplay se velmi podobá bojovým hrám. Dvě postavy proti sobě bojují různými pohyby, dokud jeden hráčů kompletně nepřijde o zdraví. Kromě ukazatele zdraví má každý hráč také k dipozici ukazatel ducha, počítadlo kouzelných karet a počítadlo bomb. Každý hráč má také skóre.

Příběh se odehrává po konci incidentu z předchozího dílu. Reimu Hakurei a ostatní v současnosti pořádají každé tři dny hostinu ve svatyni Hakurei. Během těchto hostin se objevuje podivná mlha. Hratelná postava se rozhodne přijít na kloub příčině mlhy a nekonečného množství hostin. Aja Šameimaru tento incident v manze „Bohemian Archive in Japanese Red“ později nazvala „noční přehlídkou sta oniů každé čtyři dny“. Incident způsobila oni, která údajně zmizela z Gensókja, jménem Suika Ibuki. Myslela si, že je škoda, že bylo jaro (a různé slavnosti s tím spojené) kvůli velmi dlouhé zimě zkráceno. Rozprostřela se v podobě mlhy po celém Gensókju a „sbírala“ srdce lidí i jókaiů, aby jim každých několik dní způsobila svátek.
Touhou Eiyashou: Imperishable Night (2004)
Tóhó Eijašó: Věčná noc (Touhou 8)
Oproti předchozím dílům má čtyři týmy po dvou (tedy osm hratelných postav, které znáte z předchozích dílů) a odemykatelné režimy pro jednotlivé postavy. Týmy jsou následující:
  • Reimu Hakurei & Jukari Jakumo
  • Marisa Kirisame & Alice Margatroid
  • Sakuja Izajoi & Remilia Scarlet
  • Jómu Konpaku & Jujuko Saigjódži
Gameplayem je bullet hell, avšak krapet odlišný oproti dřívejším dílům. Jsou zde dvojice postav (člověk a jókai), kdy jedna postava střílí, když je nesoustředěná, zatímco druhá se zapne a střílí, když je soustředěná, přičemž se sníží rychlost pohybu. U Remilie a Jómu se navíc při zaostření/rozostření mění typy střel. Také obsahuje „poslední kouzla“. Poslední kouzlo je pro nepřítele bonusová kouzelná karta, proti které se hráč může postavit bez možnosti použít bomby a rizika ztráty životů. Pro hráče jsou poslední kouzla sekundární „bombové“ kouzelné karty, které vydrží déle a způsobují mnohem větší poškození než běžné bomby na úkor dvou zásob bomb. Hráčská poslední kouzla lze použít pouze neprodleně po zásahu s prodlevou kratší než 1 sekundu. Kromě toho je zde systém „Time Orb“, který ovlivňuje příběh/skóre, a také ukazatel, který sleduje, jak moc jste člověk/jókai (normální/soustředěný), a určuje, jak můžete sbírat další časové koule.

V předvečer svátku Cukimi v Gensókju jókaiové vycítí, že s Měsícem není něco v pořádku. Zdá se, že Měsíc byl nahrazen falešným. Hlavní hrdinové zastaví čas a vydají se hledat viníka, aby se pokusili zajistit úplněk na svátek. Jejich cesta je zavede do Bambusového lesa ztracených a nakonec do Eientei, obývaného bytostmi ze samotného Měsíce.
Touhou Kaeizuka: Phantasmagoria of Flower View (2005)
Tóhó Kaeizuka: Fantasmagorie výhledu na květiny (Touhou 9)
V této hře se vrací gameplay z třetího dílu – split screen bullet hell, kde se soutěží o to, kdo prohraje jako první. Hra obsahuje 16 hratelných postav (Reimu, Marisa, Sakuja, Jómu, Reisen, Cirno, Lyrica, Merlin, Lunasa, Mystia, Tewi, Aja, Medicine, Júka, Komači a Eiki). Hra obsahuje i multiplayer, Steam verze podporuje Remote Play Together.

Příběh této hry se odehrává v Gensókju. Přišlo jaro, květiny kvetou a víly začínají být aktivní jako obvykle. Ale něco je v nepořádku, protože množství květin a víl je mnohem větší než obvykle. Dokonce kvetou i jiné než jarní květiny. Hráč se v roli jedné z šestnácti postav musí probojovat devíti stagi, aby se dostal do Muenzuky a odhalil, co způsobuje neobvyklé jaro.
Touhou Bunkachou: Shoot the Bullet (2005)
Tóhó Bunkačó: Vyfoť kulku (Touhou 9.5)
V této hře hrajete pouze za Aju Šameimaru.

Jedná se o netradiční danmaku hru založenou na používání nabíjecího fotoaparátu, který ruší střely. Hráč se tedy vyhýbá střelám, ale nemůže zničit nepřítele. Pokud je na fotografii zachycen boss, je hráči přiděleno skóre na základě několika kritérií. Ve hře se objevují bossové z Touhou 6 až 9.

Aja Šameimaru se vydává fotografovat bossy z předchozích her Touhou. Nikdy však není odhaleno, proč tyto fotografie pořizuje. Na jednom místě se poukazuje na to, že „nikdo kromě Aji nezná účel těchto fotografií“ a jediný důvod, proč protivníky nezastřelí, je, že to „není proto, aby byla milá, ale protože nechce, aby se na fotce objevily její kulky“.
Windows éra (2. generace)
Touhou Fuujinroku: Mountain of Faith (2007)
Tóhó Fúdžinroku: Hora víry (Touhou 10)
Po delší době jsou na výběr pouze dvě postavy - Reimu a Marisa.

Gameplay je opět bullet hell. Ovšem i tentokrát jsou zde nějaké změny. Není zde personalizovaný systém bomb, navíc jsou bomby propojené se sílou (použijete bombu, sníží se vám síla). Bodovací systém je založen na „měřiči víry“.

Příběhem jste opět v Gensókju. Je podzim a do svatyně Hakurei přichází cizinka Sanae a troufá si Reimu říci, že by měla svou svatyni nadobro zavřít. Reimu Hakurei na to nehodlá přistoupit, a tak se ona nebo Marisa Kirisame vydává situaci prozkoumat.
Touhou Hisouten: Scarlet Weather Rhapsody (2008)
Tóhó Hisóten: Rapsodie šarlatového počasí (Touhou 10.5)
Hra je mechanikou inspirovaná hrou Touhou 7.5. Objevuje se zde mnoho hratelných postav z předchozích dílů – kromě postav, které se objevily v Touhou 7.5, se zde objevují i Reisen, Aja a Komači. Novými hratelnými postavami jsou Iku a Tenši.

Gameplayem se jedná o bojovou hru. Dvě postavy proti sobě bojují různými pohyby, dokud jeden hráčů nepřijde kompletně o zdraví. Oproti Touhou 7.5 jsou tu ale změny, např. systém počasí nebo létání.

V Gensókju dochází k podivnému jevu. Uprostřed léta se v Magickém lese spustí předčasný déšť a krupobití, Hakugjokuró pokryje sníh, sídlo Šarlatového ďábla zahalí hustý mrak a svatyni Hakurei srovná se zemí náhlé zemětřesení. V průběhu hry se Reimu a ostatní protagonistky vydávají vyšetřit, co stojí za těmito podivnými událostmi.
Touhou Chireiden: Subterranean Animism (2008)
Tóhó Čireiden: Podzemní animismus (Touhou 11)
Opět je na výběr pouze ze dvou postav – Reimu a Marisa, ke kterým si vyberete partnera. V případě Reimu máte na výběr mezi Jukari, Suikou a Ajou, u Marisy zase Alice, Patchouli a Nitori.

Gameplayem se jedná o bullet hell. Má systém partnerů, kteří pomáhají protagonistkám z nadzemí. Bodovací systém je založen na grazingu společně se sbíráním předmětů, které upustí nepřátelé.

Zničehonic vytryskne gejzír. Reimu Hakurei a Marisa Kirisame toho využijí a vybudují horký pramen, přestože společně s gejzírem vyleze na povrch i řada zemních duchů. Patchouli Knowledge se bojí nebezpečí, které tento incident přináší, a tak událost konzultuje s Jukari Jakumo. Jukari souhlasí, že vyšle Reimu do podsvětí, aby to prošetřila pomocí zařízení, které jim umožňuje komunikovat v podzemí.
Touhou Seirensen: Undefined Fantastic Object (2009)
Tóhó Seirensen: Neidentifikovaný fantastický objekt (Touhou 12)
V této hře jsou na výběr tři postavy: Reimu, Marisa a Sanae (která se bude často objevovat i v budoucích hrách).

Gameplayem se jedná o bullet hell. Po Touhou 10 a 11 se vrací ke standardnímu systému bomb z předchozích her. Nachází se zde nová mechanika, která se v pozměněné podobě objeví i v dalších dílech - někteří nepřátelé po zničení uvolní UFO, které může hráč sbírat a tím získat další bomby, kusy života nebo bonusové body.

Příběh hry je o podivném létajícím objektu, který se objeví na obloze Gensókja během časného jara. Hráčova postava se z důvodu, který je uveden v popisu jejího typu střely, vydá na oblohu, aby odhalila jeho tajemství, uloupila jeho poklad a obecně se zbavila jókaiů. Po dosažení bosse čtvrtého stage, Minamicu Murasy, se příběh začne rozplétat. Cílem většiny nepřátel ve hře je osvobodit člověka jménem Bjakuren Hidžiri ze stovky let trvajícího zapečetěného spánku.
Je to jediná hra, kde k rozuzlení příběhu/incidentu dojde až v extra stagi.
Touhou Hisoutensoku: Choudokyuu Ginyoru no Nazo o Oe (2009)
Tóhó Hisótensoku: Honba za záhadou gargantuovského guignolu (Touhou 12.3)
Hra je mechanikou inspirovaná hrou Touhou 10.5. Touhou 12.3 je první hrou, která ve svém názvu nemá žádná anglická slova. „Hisótensoku“ je odkaz na jejího předchůdce Hisóten (Scarlet Weather Rhapsody) a je také jménem obřího objektu ve hře. Objevují se zde postavy z předchozích dílů, za které můžete hrát – Reimu, Marisa, Alice, Patchouli a Meiling. Nově lze hrát i za postavy Sanae, Cirno, Ucuho a Suwako. Je možné přidat ostatní hratelné postavy z Touhou 10.5 pro nepříběhový režim – Sakuja, Remilia, Jómu, Jujuko, Jukari, Reisen, Suika, Komači, Aja, Iku a Tenši. Zde je vysvětleno jak.

Gameplayem se jedná o bojovou hru. Dvě postavy proti sobě bojují různými pohyby, dokud jeden hráčů nepřijde kompletně o zdraví. Stejně jako v Touhou 10.5 má systém počasí nebo létání, ale přináší nové hratelné postavy, karty kouzel nebo počasí.

Po Gensókju se potuluje tajemný obr. Může se náhle objevit a stejně tak náhle zmizet zdánlivě beze stopy. Každý, kdo ho spatří, je zvědavý a zajímá se, co se za tímto podivným zjevem skrývá. Sanae, Cirno a Meiling mají z obra obavy a sny a každá z nich se vydává po stopách potulujícího se obra. Při průzkumu Magického lesa, sídla Šarlatového ďábla a dalších míst v Gensókju čelí hrdinky mnoha výzvám a překážkám při pátrání po záhadě, která je mnohem hlubší, než se na první pohled zdá.
Touhou Bunkachou: Double Spoiler (2010)
Tóhó Bunkačó: Dvojitý spoiler (Touhou 12.5)
V této hře hrajete za Aju Šameimaru nebo za novou postavu Hatate Himekaidó.

Gameplay je velmi podobný Touhou 9.5. Opět se používá nabíjecí fotoaparát, který ruší střely. Ve hře se objevují bossové z Touhou 10 až 12. Oproti minulé hře zde můžete měnit rotaci fotoaparátu – vertikálně (portrait) nebo horizontálně (landscape).

Aja Šameimaru, tengu reportérka, vydává noviny Bunbunmaru. Hledá a fotografuje lidi, jókaie a další bytosti, o kterých by se dalo zajímavě psát. Další tengu, Hatate Himekaidó, vede „Kakaši Spirit News“, které pohání její „myšlenkové fotografie“. Hatate se diví, proč jsou Ajiny zdánlivě směšné noviny tak populární, a rozhodne se Aju pozorovat, jak shromažďuje své zprávy. Tato část příběhu se odehrává, když hráč ovládá Aju. Po dosažení fáze spoileru se obě setkají a Hatate vyhlásí Aje a jejím novinám válku, přičemž vyjádří svůj nesouhlas s bulvární, senzacechtivou povahou jejích novin. Cesta Hatate je znázorněna tak, že si hráč hru zahraje za ni a uvidí její pohled na události, o kterých Aja psala.
Touhou Sangetsusei: Great Fairy Wars (2010)
Tóhó Sangecusei: Velké války víl (Touhou 12.8)
V tého hře hrajete za jedinou postavu – Cirno.

Gameplayem se jedná o bullet hell. Má pouze tři stage, nemá nijak komplexní dialog. Jedná se o první hru, kde grafiku hry udělal autor mangy a taktéž o první (a zatím jedinou) bullet hell hru, kterou vytvořil ZUN, ale nevytvořil pro ni grafiku.

Příběhově navazuje na speciál svazku druhé mangy „Strange and Bright Nature Deity“, „Fairy Wars“. Minulou zimu chtěly Tři víly světla (Sunny Milk, Luna Child, Star Sapphire) shromáždit další víly, aby spolu spolupracovaly. Rozhodly se, že jediným způsobem, jak toho dosáhnou, je použít sílu, a tak zničily dům Cirno. Cirno to mylně považovala za vyhlášení války. Na jaře následujícího roku se po pátrání na různých místech konečně setkává se všemi třemi najednou, aby je mohla potrestat.
Touhou Shinreibyou: Ten Desires (2011)
Tóhó Šinreibjó: Deset přání (Touhou 13)
V této hře máte na výběr ze čtyř postav – Reimu, Marisa, Sanae, Jómu.

Gameplayem se jedná o bullet hell. Největší viditelnou změnou je grafika hry a postav, která má o něco blíže stylu, který se bude objevovat od Touhou 14. Nově je dialog postav v bublinách. Novinkou pro tuto hru jsou božští duchové a ukazatel transu. Božští duchové se uvolňují při zabití nepřátel, poškození bossů a při určitých naskriptovaných událostech. V této hře je poměrně obtížné získat životy a bomby, získávají se po částech. Co se týče transu, hráč začíná hru s jedním naplněným plamenem, postupně může získat až tři plameny. Trans lze aktivovat po zásahu, případně pokud je ukazatel plný, lze ho aktivovat pomocí tlačítka C. Hra také obsahuje extra mód overdrive v cvičném režimu – je těžší jak lunatic. Více o novinkách se lze dočíst zde.

Příběh se odehrává po událostech v Touhou 12. V Gensókju se objevují božští duchové a naše hrdinky jsou vyslány, aby to vyšetřily.
Touhou Shinkirou: Hopeless Masquerade (2013)
Tóhó Šinkiró: Beznadějná maškaráda (Touhou 13.5)
Jako ve většině her, i zde můžete hrát za Reimu nebo Marisu. Ale objevuje se zde velké množství postav, které v dřívějších bojových hrách nebyly – Ičirin (a její partner Unzan), Bjakuren, Futo, Miko, Nitori, Koiši a Mamizó. Novou hratelnou postavou je Kokoro.

Gameplayem se jedná o bojovou hru. Dvě postavy proti sobě bojují různými pohyby, dokud jeden hráčů nepřijde kompletně o zdraví. Oproti předchozím hrám se v této hře pouze létá (a bude tomu tak i v následujících bojových hrách). Je to také poslední hra, u které se na grafice hry podílelo Twilight Frontier.

Příběhem se odehrává někdy po Touhou 13, kdy obyvatelé Lidské vesnice začali ztrácet naději a stávali se neklidnými. Stávali se z nich lidé, kteří žijí okamžikem a užívají si všeho, co se před nimi děje. Ačkoli se předpokládá, že příčinou je stres z bezmoci vesnice při předchozích událostech, ve skutečnosti za tímto incidentem stojí Hata no Kokoro, jókai vytvořený ze souboru masek gigaku, které ztělesňují různé emoce. Poté, co ztratila Masku naděje, se její emoce vymkly kontrole a ve snaze stabilizovat se začala vysávat naději ze svého okolí. Reimu, Bjakuren, Miko a jejich žáci věří, že náboženství dokáže uklidnit mysl lidí a zároveň zvýšit jejich vlastní vliv. Mamizó Futacuiwa zároveň sestaví plán, jak Kokoro pomoci tím, že k ní navede ty, kteří nashromáždili nejvíce naděje.
Windows éra (3. generace)
Touhou Kishinjou: Double Dealing Character (2013)
Tóhó Kišindžó: Falešný charakter (Touhou 14)
V této hře máte na výběr ze tří postav – Reimu, Marisa, Sakuja.

Gameplayem se jedná o bullet hell. Grafika hry zase doznala změn, byť i po změnách se místy podobá grafice z Touhou 13. Styl postav se bude v budoucích hrách podobat právě stylu v této hře. Oproti předchozím dílům zde došlo ke zjednodušení mechaniky hry. I životy se získávají jednodušeji, stačí získat 3 dílky (v Touhou 13 je třeba získat 8 dílků). Z Touhou 13 se vrací režim Spell Practice.

Začínají se dít podivné věci. Jókaiové se bouří a objevují se cukumogami. Nikdo neví, co se děje. Gensókjo je plné zvuků nesouladu. Jednotlivé zbraně tří hlavních hrdinek se začínají chovat podivně. Jejich úkolem je buď vzít zbraně do ruky a bojovat s jókaii, nebo zbraně odhodit.
Danmaku Amanojaku: Impossible Spell Card (2014)
Danmaku Amanodžaku: Nemožná kouzelná karta (Touhou 14.3)
V tého hře hrajete za jedinou hratelnou postavu, Seidžu. Ostatně na to poukazuje i část názvu hry, „Amanodžaku“. Jedná se o první oficiální Touhou hru, která ve svém názvu nenese kandži Touhou (東方).

Gameplayem se jedná o bullet hell. Postava, kterou hráč ovládá, používá celkem devět různých „podvodných“ předmětů, aby přežil kouzelné karty. Před každou kartou je Seidža vybavena hlavním předmětem a případně také vedlejším předmětem. Hlavní předmět poskytuje aktivovanou schopnost s omezeným počtem použití, zatímco vedlejší předmět poskytuje pasivní efekt.

Po událostech z Touhou 14 se Seidža Kidžin stala v Gensókju hledanou bytostí. Objevily se inzeráty, že ten, kdo ji dopadne, získá odměnu. Jelikož se Seidža stala rebelkou, jókaiové se rozhodli používat karty kouzel, u kterých se traduje, že je nemožné se jim vyhnout, ale Seidža je odhodlaná se nevzdat a rozhodne se podvádět pomocí zmíněných předmětů.
V minihře Gold Rush, kterou ZUN vytvořil pro Digital Game Expo, příběh pokračuje, i když nekanonicky. Seidža nějakým způsobem získá ultimátní předmět porušující pravidla, pravý Miracle Mallet, a pustí se do vykrádání svatyně Hakurei dříve, než vyprší síla zázračné paličky.
Touhou Shinpiroku: Urban Legend in Limbo (2015)
Tóhó Šinpiroku: Městská legenda v limbu (Touhou 14.5)
Objevuje se zde mnoho hratelných postav z Touhou 13.5 – Reimu, Marisa, Ičirin (a její partner Unzan), Bjakuren, Futo, Miko, Nitori, Koiši, Mamizó a Kokoro. Objevují se zde i postavy, které v dřívějších bojových hrách nebyly – Mokó a Šinmjómaru. Novými hratelnými postavami jsou Kasen a Sumireko. Kasen však není úplně novou postavou, mnoho hráčů ji může znát jako hlavní protagonistku z mangy „Wild and Horned Hermit“. Ve verzi hry pro PS4 je také Reisen.

Jedná o bojovou hru gameplayem a stylem podobnou hře Touhou 13.5. Novinkou je, že grafiku pro hru udělala autorka mangy. Dvě postavy proti sobě bojují různými pohyby, dokud jeden hráčů nepřijde kompletně o zdraví. Jako v Touhou 13.5 se zde létá. Jedná se o první oficiální hru, která vyšla na konzoli (PlayStation 4) a taktéž o první oficiální hru ve Full HD rozlišení (pouze PS4 verze).

V Lidské vesnici kolují nesmyslné fámy, které nahnaly dětem strach. Na rozdíl od jókaiů, jejichž přirozeným cílem je útočit na lidi, jsou tyto fámy znepokojivé a zároveň je nemožné rozeznat pravdu, která se pod nimi skrývá. Protože se neobjevily žádné skutečné oběti, dospělí je začali považovat za pouhé dětské hloupé řeči. Legendy mají zajímavou vlastnost. Jak se mění kolující se pověsti, mění se odpovídajícím způsobem i anomálie. Reimu a další převzali zvěsti, které se jim hodí, a s anomáliemi zacházejí jako se svými hračkami. Protagonistky samy považovaly manipulaci s legendami za nezbytné opatření, aby chránily lidi před újmou. To byla skutečně pravda. Až do jedné noci…
Touhou Kanjuden: Legacy of Lunatic Kingdom (2015)
Tóhó Kandžuden: Odkaz Šíleného království (Touhou 15)
V této hře máte na výběr ze 4 postav – Reimu, Marisa, Sanae, Reisen.

Gameplayem se jedná o bullet hell. Má dva režimy – Legacy Mode, který funguje podobně jako v předchozích titulech, a Pointdevice Mode. Druhý jmenovaný mód je odlišný od předchozích her – odstraňuje systém životů a pokračování, ale přidává checkpointy (kapitoly) stagí. Pokud je hráč v tomto režimu zasažen, hra se vrátí do stavu na začátku aktuálního checkpointu. Kromě těchto změn je v této hře také novinkou dlouhý graze, který zpomaluje pád předmětů.

V lunárním hlavním městě někdo způsobuje zmatek a Lunariáni zřejmě přišli očistit Gensókjo, aby se v něm dalo žít (protože ho považují za „nečisté“). S pomocí elixíru Ultramarine Orb (pokud je hráč v módu Pointdevice) se nyní protagonistky musí vydat na cestu, aby tuto invazi zastavily a našly pachatele, který za tímto incidentem stojí.
Touhou Hyouibana: Antinomy of Common Flowers (2017)
Tóhó Hjóibana: Protiklad běžných květin (Touhou 15.5)
Objevuje se zde mnoho hratelných postav z předchozích dílů – kromě postav, které se objevily v Touhou 14.5, se zde objevují i Reisen (ta se v Touhou 14.5 objevila pouze v PS4 verzi), Doremy, Tenši a Jukari. Novými postavami jsou Džoon a Šion – z nich lze hrát pouze za Džoon.

Gameplayem se jedná o bojovou hru, mechanikou shodnou s Touhou 14.5 s tím rozdílem, že hratelné postavy jsou párovány jako Master a Slave, s „pořadím“ můžete libovolně manipulovat.

Takzvané „Urban Legend incidenty“, které ještě nebyly vyřešeny, obdařily nepodložené zvěsti tendencí projevit se v konkrétní podobě, a to tentokrát jevem zvaným „Dokonalá posedlost“. Fenomén, kdy se člověka zmocní úplně jiný člověk, a to nejen v mysli, ale i v těle. Tento příběh je o těch, kteří Dokonalou posedlost sledují, o těch, kteří ji využívají, o těch, kteří jsou do ní nevědomky zataženi, a o těch, kteří se snaží odhalit hrozbu, jež se za ní skrývá…
Touhou Tenkuushou: Hidden Star in Four Seasons (2017)
Tóhó Tenkúšó: Skrytá hvězda ve čtyřech ročních obdobích (Touhou 16)
Máte k dispozici čtyři hratelné postavy – Reimu, Marisu, Cirno a Aju. K postavám vybíráte roční období.

Gameplayem se jedná o bullet hell. Máte zde hlavní sezóny a pod-sezóny. Hlavní sezóny jsou útoky a bomby vašich postav. V případě pod-sezóny jde o novou mechaniku. Na začátku si v menu zvolíte, jakou pod-sezónu chcete hrát. Ve hře se pod-sezóna nabije tím, že sbíráte itemy, které vlevo dole nabíjí váš „Options“ metr. Ten může být nabit až na 6 úrovní. Když zmáčknete tlačítko C, tak po aktivaci se změní střely na zelené body, které permanentně zvyšují hodnotu modrých bodů. K tomu se aktivuje ještě sekundární efekt (větší rychlost, štít, atd.). Některé pod-sezóny jsou silnější s vaší „Options“ úrovní a vysají všechny úrovně po použití. Jiné zase vyplýtvají pouze jednu úroveň po použití.

Přestože je polovina léta, roční období jsou na různých místech zcela mimo. Svatyně Hakurei je obsypaná okvětními lístky sakur, hora jókaiů zažívá podzimu a Magický les je zasypaný sněhem. K tomu se přidávají víly, které z neznámého důvodu mají mnohem větší sílu než obvykle. Uprostřed této zvláštní události se protagonistky vydávají zjistit, kdo za tímto incidentem stojí.
Hifuu Nightmare Diary: Violet Detector (2018)
Deník nočních můr Hifú: Fialový detektor (Touhou 16.5)
V tého hře hrajete za jedinou postavu – Sumireko.

Gameplay je podobný Touhou 9.5, 12.5 a 14.3. Opět se používá nabíjecí fotoaparát, který ruší střely. Ve hře se objevují bossové z Touhou 15 a 16 s Reimu a Marisou a většina EX bossů z předchozích her. Oproti minulým hrám má Sumireko k dispozici několik psychických superschopností, například teleportaci.

Sumireko Usami, teenagerka s psychickými schopnostmi a častá návštěvnice Gensókja, se ocitá v noční můře, v níž na ni obyvatelé Gensókja neúnavně útočí. Frustrovaná Sumireko se rozhodne z této situace vytěžit maximum a vyfotografuje danmaku obrazce, aby je mohla sdílet na sociálních sítích. Poté, co tak učiní, zjistí, že byla ze snu vysvobozena. Následují tři dlouhé týdny nočních můr…
Touhou Kikeijuu: Wily Beast and Weakest Creature (2019)
Tóhó Kikeidžú: Mazaná bestie a nejslabší stvoření (Touhou 17)
V této hře máte na výběr ze tří postav – Reimu, Marisa, Jómu. Následně si vyberete jednoho ze tří zvířecích duchů – vlka, vydru nebo orla.

Gameplayem se jedná o bullet hell. Novinkou pro tuto hru je sbírání letících předmetů podobně jako UFO v Touhou 12. V tomto případě jde o zvířecí duchy (vlk, vydra a orel), kteří se cyklicky střídají ve výše uvedeném pořadí. Po nasbírání pěti předmetů vstoupíte do Roaring módu. Podobně jako v Touhou 7, tento režim může být ukončen časovým limitem, odvoláním nebo zásahem (nepřijdete však o život). Při nasbírání tří a více stejných duchů je poskytnut bonus – v případě vlka se zlepší zaměřená střela, v případě vydry získáte obíhající štít proti střelám a v případě orla se zlepší nesoustředěná střela. Touto hrou se taktéž vrací Spell Practice mód a je to první hra, ve které se objevuje systém achievementů (avšak pouze uvnitř hry).

Reimu, Marisa a Jómu se setkají s několika zvířecími duchy z pekla, kteří tvrdí, že jejich zvířecí kolegové plánují ovládnout svět na povrchu. Protagonistky se s duchy spojí a vydají se do pekla, aby tuto hrozbu zastavily.
Touhou Gouyoku Ibun: Sunken Fossil World (2021)
Tóhó Gójoku Ibun: Svět potopených fosilií (Touhou 17.5)
Objevuje se zde mnoho postav z předchozích dílů, za které můžete hrát – kromě Reimu a Marisy taktéž Kanako, Minamicu, Džoon & Šion a Flandre. Novou postavou je Júma.

Jedná se o první platformový bullet hell v této herní sérii. Bojujete s bossem na obrazovce, vyhýbáte se kulkám a sbíráte vodu, dokud vám nebo protistraně nedojde zdraví.

Na hladinu vytryskla zvláštní černá voda. Voda vydávala zvláštní zápach a bylo těžké se jí zbavit, jakmile se dostala na tělo. Nebylo to nic, co by se dalo používat jako běžná voda. Někteří v tryskající vodě viděli neštěstí, jiní štěstí, někteří ji považovali za svatou, jiní za zlou, někteří za přírodní katastrofu, jiní za obchodní příležitost, padaly různé teorie. Někteří dokonce založili festival a dělali rozruch. Nedlouho poté však došlo k události, která jejich povznesenou náladu strašlivě zkalil. Z pramenů, z nichž pili, z krásných průzračných potůčků, z horkých pramenů na místech odpočinku – ze všech možných míst začala tryskat černá voda.
Touhou Kouryuudou: Unconnected Marketeers (2021)
Tóhó Kórjúdó: Nespojení obchodníci (Touhou 18)
V této hře máte na výběr ze čtyř postav – Reimu, Marisa, Sakuja, Sanae.

Gameplayem se jedná o bullet hell. Novinkou je systém karet schopností, kterými se můžete vybavit buď před začátkem hry (až na výjimky), nebo je zakoupit po konci každé stage. Peníze na nákup sbíráte během hry, padají z nepřátel podobně jako power itemy. Existují čtyři podkategorie karet schopností:
  • Aktivní karty lze libovolně používat klávesou C (a přepínat mezi nimi klávesou D, pokud je jich vybaveno několik najednou). Většina aktivních karet má cooldown, který zabraňuje jejich opětovnému použití, dokud neuplyne dostatečně dlouhá doba.
  • Vybavené karty dávají hráči další možnosti, které vystřelují další střely nebo mažou nepřátelské střely, s nimiž přijdou do styku.
  • Pasivní karty dávají hráči různé herní výhody, jako je zvýšená síla střel nebo kouzel nebo možnost získat za určitých okolností zdroje.
  • Karty předmětů slouží ke zvýšení peněz, síly nebo zdrojů hráče, pokud jsou zakoupeny nebo sebrány z nepřátel, kteří je odhodí. Kartami předmětů se nelze vybavit před zahájením hry.
Příběh se točí kolem oběhu tajemných karet, které zřejmě obsahují tajemství různých lidí a jókaiů. Poté, co se Reimu dozví o jejich existenci a co tyto karty umí, vydala se zjistit více informací.
Bulletphilia-tachi no Yami-Ichiba: 100th Black Market (2022)
Bulletphilia-tači no Jami-Ičiba: 100. černý trh (Touhou 18.5)
V této hře hrajete za jedinou postavu – Marisu. Je to první hra, ve které je Marisa jedinou protagonistkou.

Gameplayem se jedná o bullet hell. Skládá se z několika samostatných etap, které si můžete projít samostatně. Každá etapa se skládá z několika vln nepřátel a bossů, kteří jsou vybráni částečně náhodně, s přerušením nabídkami obchodu s kartami, kde si hráč může zakoupit další vybavení a schopnosti v podobě karet schopností (dříve se objevily v Touhou 18). I když je hra poměrně krátká, doporučuje se opakované hraní za účelem získání dalších karet a experimentování s různými strategiemi.

Přestože Čimata Tenkjú tvrdila, že její karty schopností po událostech v Touhou 18 vyjdou z módy, nějak jejich hodnota stále stoupá. Marisa Kirisame se vydává prozkoumat „černé trhy“, na kterých se obchoduje s kartami bez dohledu Čimaty – a nasbírat pro sebe co nejvíce karet.
Touhou Juuouen: Unfinished Dream of All Living Ghost (2023)
Tóhó Džúóen: Nedokončený sen všech živých duchů (Touhou 19)
Hra obsahuje 19 hratelných postav. Z toho 14 postav z dřívějších her – Reimu, Marisa, Sanae, Ran, Aunn, Nazrin, Seiran, Rin, Cukasa, Mamizó, Jačie, Saki, Júma a Suika. Za zmínku stojí to, že Júma a Suika se poprvé objevují v hlavní hře. Novými hratelnými postavami jsou Biten, Enoko, Čijari, Hisami a Zanmu.

Gameplayem se jedná o komptitivní bullet hell podobný Touhou 3 nebo Touhou 9. Střílí se ve vertikálním režimu s rozdělenou obrazovkou, ve které dvě postavy musí střílet a uhýbat před kulkami. Zároveň musí na druhého sesílat útoky a karty kouzel specifické pro danou postavu. Hra obsahuje i multiplayer, Steam verze podporuje Remote Play Together.

Po otevření trhů země Gensókja náhle ztratila své vlastnictví a začala invaze z pekelné říše zvířat. Protagonistky se snaží zastavit invazi nebo využít probíhající situace.