V tomto výročním, dvacátém dílu, se ZUN rozhodl vrátit ke kořenům Touhou Projektu. Lze hrát pouze za dvě postavy - Reimu a Marisa.
Gameplay je opět bullet hell. Každá postava má na výběr z různých kamenů incidentů, které ovlivňují mnoho věcí - gameplay, příběh, nepřátele a další drobné detaily (např. mini bosse).
Kameny se dělí na 4 typy - červený, modrý, žlutý a zelený. Rozdíly mezi barvami vysvětluje
Touhou Wiki. Každý typ má dva kameny (Main Story a Scenario).
Co se týče výbavy, kameny ovlivňují abnormální útok, typ sekundární střelby a pasivní efekt. Ve výbavě se ovšem dají kameny i kombinovat, a to konkrétně do 4 různých kamenů:
- Kámen „Main incident“ ovlivňuje příběh, abnormální útok a spawn ilumináta.
- Kámen „Spread shot“ ovlivňuje typ sekundární střelby v unfocused stavu (bez klávesy Shift).
- Kámen „Focused shot“ ovlivňuje typ sekundární střelby v focused stavu (s klávesou Shift).
- Kámen „Support“ ovlivňuje pasivní efekt.
V samotné hře z nepřátel kromě karet padají i malé kameny, které nabíjí 2 bary:
- Horizontální aktivuje abnormální útok hlavního příběhového kamene.
- Vertikální spawne pyramidu (s okem) jako nepřítele v jedné z barev kamenů, a taktéž se typ projektilů mění v závislosti na barvě (spawn je ovlivněn v závislosti na vybrané barvě hlavního příběhového kamene - vyšší šance na danou barvu než jinou).
Nyní Reimu a Marisa řeší záhadné pyramidy, které sbírají v lidském světě informace.
Bohužel tyto pyramidy nyní začínají ovlivňovat i samotné Gensókjo. Pomoct by jim mohly kameny naplněné silami předchozích incidentů.
Ovšem kdo za tímto incidentem stojí, je záhadou.